Recepcja +48 882 794 249











15823720245_8ca1bf6aed_b

7 prostych sposobów na zdrowszy jadłospis

Jesteśmy zabiegani, nasze plany dnia są napięte od rana do wieczora i nawet nie mamy czasu myśleć o racjonalnym odżywianiu, nie wspominając o trzymaniu się jadłospisu. Jak więc sprawić żeby nasze codzienne żywienie było zdrowsze? Poniżej prezentujemy 7 łatwych sposobów. Miłej lektury :)

1.  Wybieraj produkty pełnoziarniste

Zawsze gdy masz taką możliwość (a lekarz nie zlecił inaczej) wybieraj produkty pełnoziarniste. Dostarczają zdrowego błonnika, który usprawnia prawidłową pracę układu pokarmowego. Są źródłem witamin z grupy B oraz minerałów. Poza tymi oczywistościami są również bardzo smaczne i sycą na dłużej (w porównaniu do produktów z oczyszczonej mąki).

2. Pij więcej wody

Noś ze sobą butelkę z wodą gdy idziesz na miasto, pracując przy komputerze/biurku miej koło siebie szklankę wody, idąc na trening nie zapomnij zabrać wody. Te 2 litry wody, które powinniśmy wypijać każdego dnia, naprawdę są potrzebne naszemu organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. Nie lubisz samej wody? Dodaj do niej świeżej mięty lub plastry cytrusów – to najpopularniejsze metody, które nadają wodzie odświeżającego smaku. Popadasz w monotonię? Zmieniaj rodzaj wody którą kupujesz – raz wybieraj niegazowaną, innym razem gazowaną (zmieniaj poziom nasycenia dwutlenkiem węgla), a kolejnym wybierz wodę średnio-  lub mocnozmineralizowaną.

3. Słodycze zastąp bakaliami

Masz ochotę na coś słodkiego? Po co wydawać pieniądze na kolejną tabliczkę czekolady lub batonik? Wydaj pieniądze na opakowanie bakalii lub suszonych owoców. Świeże owoce będą również świetnym wyborem. Zamiast niezdrowych tłuszczy i cukrów prostych dostarczysz sobie błonnika, zdrowych tłuszczy oraz całą gamę minerałów. Jeśli szukasz pomysłu na wykorzystanie bakalii koniecznie zajrzyj do naszego przepisu na bakaliowe czekoladki (klik).

4. Wybieraj zdrowe tłuszcze

Przy wyborze tłuszczu kieruj się rodzajem obróbki jaki planujesz zastosować. Jeśli ma to być sałatka lub surówka wybierz oliwę z oliwek lub inny olej „extra virgin”, np. lniany. Są to oleje, które powinno się spożywać na zimno. Do smażenia lub pieczenia wybieraj oleje rafinowane, np. rzepakowy. Do smarowania pieczywa używaj masła lub margaryn dobrej jakości. Pamiętaj także o produktach bogatych w zdrowe tłuszcze, takich jak awokado, orzechy, tłuste ryby morskie, np. śledź czy makrela.

5. Jedz więcej warzyw i owoców

O tym nawet nie trzeba mówić ;-) Zachęcanie do zwiększania spożycia warzyw i owoców spotykamy na każdym kroku. Takiego bogactwa witamin, minerałów oraz antyoksydantów nie znajdziesz nigdzie indziej. Do każdego posiłku dołączajmy jakieś warzywo lub owoc.

6. Kupuj produkty sezonowe

I w miarę możliwości lokalne. Dzięki temu masz pewność, że na Twoim talerzu znajdują się produkty świeże, możliwie najbardziej wartościowe oraz takie, które przebyły stosunkowo krótką drogę od miejsca zbioru do Twojego żołądka. Co więcej produkty sezonowe to również oszczędność, bo to one są najtańsze.

7. Używaj ziół

Urozmaicą smak przygotowywanych potraw i poszerzą wyobraźnię kulinarną. Nie warto korzystać wyłącznie z soli i pierzu :-) Boisz się eksperymentować? W sieci można znaleźć wiele przepisów, na których można się wzorować. A z czasem dochodzi się do takiej wprawy, że przyprawianie potraw nie stanowi żadnego problemu.

Takie są nasze propozycje na zmiany, które można wprowadzić w codziennej diecie żeby była zdrowsza. Może macie jakieś swoje sprawdzone sposoby, które nie były wspomniane? Dajcie znać :-)

admin

0Komentarze

10 mar, 2016

Dietetyka,  Porady

Komentarze