Recepcja +48 882 794 249











vegetables-791892_640

9 metod na obniżenie poziomu cholesterolu

Lekarz zleca badania. Odbieracie wyniki, a tam wysokie wartości cholesterolu całkowitego i LDL. Zadajecie sobie pytanie: Jak obniżyć cholesterol? Dzisiaj mamy dla Was odpowiedź – aż 9 sposobów, z których każdy przyniesie oczekiwany skutek. 

  1. Wybieraj zdrowe tłuszcze

Zamień produkty bogate w tłuszcze pochodzenia zwierzęcego (masło, śmietanę, smalec) na produkty pochodzenia roślinnego (olej rzepakowy, miękkie margaryny ze sterolami roślinnymi.

  1. Spożywaj minimum 5 porcji warzyw i owoców dziennie

Postaraj się o różnorodność na talerzu, aby jedzenie warzyw i owoców było najprzyjemniejszym ze sposobów dbania o serce. Zastąp sól kuchenną świeżymi lub suszonymi ziołami i przyprawami.

vegetables-791892_640

  1. Unikaj wysokoprzetoworzonych produktów zbożowych

Pełnoziarniste produkty zbożowe dostarczają cenne witaminy i minerały, a przy tym są sycące. Zawierają także błonnik, który obniża poziom cholesterolu oraz reguluje pracę układu pokarmowego.

  1. Zwiększ spożycie roślin strączkowych i ryb

Postaraj się zastąpić tłuste mięso roślinami strączkowymi, takimi jak fasola czy soczewica. Odkrywaj nowe smaki. Pamiętaj, żeby wybierać chude mięsa oraz ryby.

  1. Słodycze zostaw na specjalne okazje

Słodycze jedz z umiarem. Staraj się zastąpić je inną przekąską, np. owocami. Pamiętaj, że możesz także sięgać po orzechy i pestki, które są źródłem zdrowych kwasów tłuszczowych.

  1. Ogranicz spożycie alkoholu

Jeśli spożywasz alkohol, rób to z umiarem. Ogranicz jego spożycie do maks. 2 porcji dziennie. Jedna porcja oznacza: 1 mały kieliszek wina, ćwierć litra piwa, 1 kieliszek napoju spirytusowego.

  1. Rzuć palenie

Naprawdę warto to zrobić, aby poprawić jakoś swojego życia.

  1. Ruszaj się!

Bardzo istotne jest utrzymanie prawidłowej masy ciała oraz dobrej kondycji. Postaraj się włączyć w swój tryb życia codzienną aktywność fizyczną. Mogą to być spacery, praca w ogrodzie, jazda na rowerze lub basen.

fitnes-klub_arbat_sport_fitnes

  1. Unikaj stresu

Stres jest naturalną częścią naszego życia. Jednak jego nadmiar działa niekorzystnie na pracę serca. Zadbaj o relaks i odpowiednią ilość odpoczynku, aby zachować balans.

admin

0Komentarze

09 paź, 2015

Dietetyka,  Porady

Komentarze